Kamis, 19 November 2015

The Wonder Herb - catnip!

The Wonder Herb - catnip!

Perkataan "catnip" adalah nama umum yang biasa bagi herba dalam keluarga pudina. Catnip biasanya berkembang dan berasal dari Eropah dan diimport ke Amerika Dinyatakan. The catnip juga rumpai tersebar luas biasa di Amerika Utara. Catnip juga terkenal dengan kucing dan reaksi indah mereka apabila mereka menerima kering sedikit minuman keras daripada pemilik kesayangan mereka. Mereka melancarkan kira-kira dan melambungkan sekitar apabila mereka menerima catnip lazat mereka. The nepetalactone kimia yang terdapat dalam catnip mencetuskan tindak balas kucing. Kerana kenyataan bahawa manusia tidak bau apa yang kucing lakukan, mereka tidak mendapat tindak balas itu. Ini hanya menunjukkan bagaimana halus dan sensitif hidung kucing adalah untuk kimia.

Dalam masa-masa ini, manusia menggunakan catnip untuk beberapa perkara seperti penyakit untuk merawat kolik. Kami juga mungkin menggunakan catnip untuk sakit kepala, selsema, sakit gigi dan sebagainya. Ia juga boleh membantu meletakkan orang tidur tetapi ia tidak berfungsi pada semua orang. Tumbuhan ini juga mempunyai ciri-ciri anti-bakteria di dalamnya juga. Sebelum masa, chef purba akan memasak daging mereka dengan catnip dan juga menambah catnip untuk salad. Ramai orang seperti itu lebih baik untuk mempunyai catnip dalam teh mereka daripada teh membosankan yang nyata. Satu lagi fakta yang mengejutkan tentang catnip adalah bahawa ia boleh bertindak sebagai penghalau lipas sangat berkesan juga; ini telah terbukti berkesan oleh pakar-pakar.

Jika catnip diambil secara lisan, ia menunjukkan manfaat yang signifikan bagi ketakutan, masalah dan terlalu banyak kebimbangan tidur. Nepetalactone adalah bahan yang di belakang ini dan biasanya digunakan sebagai sedatif herba. Oleh kerana kandungan Nepetalactone ini, kita boleh kaitkan catnip untuk penawar mudah untuk migrain, sakit kepala, masalah perut atau sakit angin. Ia juga boleh membantu mengurangkan bengkak dari seseorang yang mengalami artritis, buasir atau kecederaan tisu lembut. Catnip datang dalam bentuk yang berbeza; ia boleh membeli dalam bentuk kapsul, dalam bentuk kering atau cecair. Saya saya sendiri lebih suka bentuk kapsul kerana ia akan menjadi lebih mudah dan lebih mudah bagi saya untuk minum dan membawa di mana sahaja. Borang yang kering daripada catnip biasanya untuk minum teh. Ia juga dikatakan oleh penduduk bahawa apabila catnip diberikan seorang kanak-kanak sebelum tidur nya ia juga boleh menghalang mereka daripada mempunyai mimpi buruk kerana melegakan perasaan mereka dapat selepas pengambilan catnip.

Ada orang yang mengatakan bahawa ganja dan catnip adalah saudara-mara jauh. Tetapi ini tidak pernah dibuktikan oleh sesiapa. Mereka mengatakan bahawa mereka berdasarkan pemerhatian ini disebabkan oleh tindak balas kucing apabila mereka bau Marijuana. Selepas kucing telah dimakan catnip, ia terikat untuk tidur disebabkan oleh kesan euphoric.

Seperti kucing seolah-olah suka catnip, nyamuk membencinya. Ini adalah salah satu perkara yang membuat catnip satu daripada jenis herba. Keupayaannya untuk memudahkan kucing, keupayaan untuk membantu dalam bidang perubatan dan keupayaan untuk bertindak sebagai penghalau serangga yang lebih daripada mereka juga.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar