Minggu, 22 November 2015

Kalsium Kekerasan Perlu Dipertimbangkan Untuk Spa Air

Kalsium Kekerasan Perlu Dipertimbangkan Untuk Spa Air

Terdapat beberapa tempat di seluruh negara di mana air yang dikenali sebagai seorang yang keras. Jenis ini air adalah sesuatu yang mempunyai jumlah yang baik daripada kalsium dalam air. Tempat-tempat lain mempunyai air lembut dengan tahap kalsium yang rendah. Kekerasan kalsium yang digunakan di dalam air adalah sesuatu yang sesiapa sahaja yang mempunyai sebuah spa harus mempertimbangkan. Air spa harus bekerja dengan tahap kalsium kekerasan yang sesuai.

Kalsium yang ada di kolam harus bekerja dengan tahap yang berkaitan dengan sebilangan bahagian per juta atau ppm. Ini adalah ukuran umum tentang bagaimana keras atau lembut air spa itu. Ini adalah satu keperluan kerana bagaimana air keras atau lembut boleh membahayakan spa. Air keras boleh menyebabkan spa untuk menjadi terlalu kasar dan merosakkan beberapa bahagian. Air lembut boleh menyebabkan bahagian-bahagian yang masuk ke spa terhakis.

Ia akan membantu untuk menggunakan alat pengukur untuk menguji kekerasan air. A kalsium kekerasan yang baik kit ujian boleh didapati pada pembaikan rumah atau berkebun kedai biasa.

Jenis yang betul air spa harus mempunyai kekerasan yang ada di antara 200 dan 400 ppm. Kalsium yang berfungsi pada tahap serendah 150 ppm atau setinggi 450 ppm boleh bekerja. Walau bagaimanapun, ia akan menjadi yang terbaik untuk bekerja dengan kadar yang lebih baik di antara 200 dan 400 ppm.

Ia boleh membantu untuk menggunakan bahan kalsium cecair untuk mengendalikan air spa yang terlalu lembut. Bahan kalsium membubarkan juga boleh bekerja sekiranya tahap kalsium dalam air terlalu tinggi dan air yang terlalu keras.

Pastikan anda mengambil lihat pada kekerasan kalsium dalam air spa bahawa seseorang itu menggunakan. Ini diperlukan untuk keselamatan air dan spa di dalam fikiran.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar