Kamis, 19 November 2015

Ayurveda - Merawat Kemurungan Dengan Essential Therapy Oil

Ayurveda - Merawat Kemurungan Dengan Essential Therapy Oil

Minyak Essential tidak hanya bau yang baik, mereka menawarkan rawatan sebenar untuk masalah kesihatan yang sebenar. Mereka adalah ubat semula jadi yang kuat. Anda mungkin tertanya-tanya ... jika itu benar kenapa pula doktor dan syarikat-syarikat dadah tidak menggunakannya?

Jawapannya mudah ........ mereka boleh mempatenkan bahan semula jadi dan tidak ada keuntungan besar di dalamnya untuk mereka jika mereka tidak boleh mempatenkannya sebelum mereka melepaskannya ke pasaran.

Walaupun ia sering disebut sebagai 'PENYAKIT MENTAL', kemurungan klinikal sering mempunyai gejala fizikal sebanyak mental dan sering pergi tidak dikenal pasti. Tidak semua orang yang tertekan, mengalami setiap simptom. Beberapa gejala biasa dan tanda-tanda kemurungan termasuk:

Anda merasakan bahawa hidup ini / adalah 'lulus anda oleh'
Perasaan bersalah, tidak berguna, tidak berdaya.
Persistent sedih, cemas, atau "kosong" mood.
Anda berasa letih banyak masa dengan tiada tenaga.
Anda menghabiskan banyak masa berfikir tentang apa yang telah berlaku, apa yang akan berlaku atau apa yang salah mengenai diri anda sebagai seseorang. Anda juga mungkin merasa bersalah kadang-kadang tentang menjadi kritikal orang lain (atau berfikir secara kritikal tentang mereka).
Kehilangan minat dalam aktiviti-aktiviti sebelum ini menyeronokkan.
Anda berasa beban kepada orang lain.
Anda rasa anda tidak mempunyai keyakinan.
Anda mempunyai kesukaran tidur atau bangun awal-awal pagi dan tidak boleh tidur lagi.
Perubahan dalam berat badan - sama ada kerugian atau keuntungan dalam berat badan yang ketara.
Kegelisahan, keletihan.
Sakit fizikal dan sakit kadang-kadang dengan rasa takut bahawa anda sakit tenat.
Kadang-kadang tanda-tanda yang sangat halus dalam peringkat awal dan ini adalah apabila minyak pati gred terapeutik boleh menjadi yang paling bermanfaat di melegakan dan mengurangkan kemurungan yang ringan, terutamanya jika ia digunakan bersama-sama dengan lain-lain kaedah penyembuhan holistik seperti akupunktur, reiki, dan sentuhan penyembuhan terapi.

Salah satu cara yang terbaik untuk menggunakan minyak pati untuk melegakan kemurungan adalah melalui penyedutan wap. Apabila orang mengalami kemurungan ringan akibat tekanan, atau marah ditindas, ketakutan, atau kecemasan, penyedutan dengan dosha minyak pati tertentu mendalam boleh memberi kesan kepada negeri-negeri ini emosi.

Cara yang mudah dan kos yang berkesan adalah untuk:

Langkah 1: memasak air, tuangkan ke dalam mangkuk dan tambahkan 3-5 titik minyak pati. Pastikan air itu adalah mengukus

Langkah 2: meletakkan tuala di atas kepala anda, menutup mata anda, dan mengambil perlahan, nafas dalam-dalam. Berhati-hati untuk tidak terlalu dekat dengan stim. Anda akan mendapati bau berkurangan selepas tiga minit.

Langkah 3: Pada masa itu anda boleh menambah minyak lebih penting atau menamatkan rawatan.

Minyak pati yang bermanfaat untuk ini ialah: bergamot, geranium, dan serai. Anda boleh menggunakan dua titis setiap satu di dalam semangkuk air.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar